keskiviikko 25. tammikuuta 2017

Lanzarote, päivä 3 ja 4

Maanantai 2.1.2017

Heräsimme puoli 8 aikoihin ja lähdimme retkipysäkille odottamaan bussia, sillä lähdimme tuliperäinen etelä retkelle. Jotkut blogini lukijat varmaan muistavat, että olimme samalla retkellä myös 2015. Mutta yksi seurueestamme ei ollut sillä retkellä ollut, joten menimme hänen seurakseen.

Lähdimme ensin kohti Playa Blancan lomakylää ja sieltä hakemaan loput retkeläiset kyytiin. Kaikkien päästyä kyytiin, matka jatkui kohti kameliratsastusta, tällä kertaa meitä olikin isompi ja useampi jono ratsastamassa kameleilla.

Kameleiden jälkeen suuntasimme Timanfayan kansallispuistoon, siellä meillä oli kuumuuskokeita. Ensin saimme kuumaa hiekkaa käteen, toisena näimme, kun heinää laitettiin vähän maan alle ja se syttyi palamaan. Viimeisenä heitettiin vettä koloon, josta se syksyi vauhdilla ulos.

Lämmintä hiekkaa.

Kuumuuskokeiden jälkeen oli vapaa-aikaa ennenkuin lähdimme bussilla kansallispuiston alueelle. Istuin tällä kertaa toisella puolella bussia, kuin 2015, joten sain myös hieman erilaisia kuvia tänne.

Kolmas pysähdyspaikka oli El Golfo, eli vihreä laguuni. Tänä vuonna ei näköjään päässytkään alas veden lähelle.

Viimeisenä pysähdyspaikkana oli Los Hervadoksen tyrskykalliot, joissa ei tälläkään kertaan paljoa tyrskynnyt, mutta enemmän kumminkin kuin 2015! Tyrskykallioiden jälkeen retki loppuikin, bussilla vain omalle retkipysäkille ja hotellille.

Kävimme ostamassa ruokatarvikkeita ja sitten vielä hotellille uimaan sekä ottamaan aurinkoa, ennen ruokailua.
Illalla lähdimme vielä rantakadulle kävelylle.

Tiistai 3.1.2017

Heräsimme 8 aikoihin, sillä opas tuli hotellille 9.45. Ostimme häneltä laivaliput Fuerteventuralle ja takaisin.
Sitten suoraan altaalle, jossa olimmekin melkein koko päivän. Ruoan söimme taas hotellihuoneessa, jonka jälkeen lähdimme kävelemään, eri suuntaan kuin yleensä.  Löysimme kävellessä hyviä ruokapaikkoja, joihin menimmekin myöhemmin loman aikana syömään.

Kävimme myös kiertelemässä läheisellä ostoskeskuksella. Emme kumminkaan ostaneet mitään, sillä 7.1 alkoi vasta alennusmyynnit. Löysimme kumminkin ostoskeskuksesta automaatin, jolla pystyi tulostaan instagram kuvia, pitihän pari tulostaa muistoksi.
Hotellilla pelasimme hetken unoa ennen nukkumaan menoa.