keskiviikko 1. helmikuuta 2017

Lanzarote, päivä 5 (Fuerteventura) ja 6

4.1.2017 keskiviikko

Heräsimme puoli 8 aikoihin, söimme aamupalan ja lähdimme odottamaan bussia Playa Blancaan.

Playa Blancassa suuntasimmekin satamaan, josta noudimme ostamamme laivaliput Armas varustamon laivaan. Lippujen noutamisen jälkeen menimme kahvilaan istuskelemaan ja odottamaan.

Laiva lähti n. 11 aikaaan ja perillä Fuerteventuralla olimme 11.41.

Satamaan saavuttua lähdimme suoraan Corralejon dyyneille kävelemään ja uimaan.

Dyyneiltä palattua menimme Corralejon kaupunkiin ostamaan matkamuistoja, jossa aika vierähtikin nopeasti.
Correos postimerkkejä emme Fuerteventuralta mistään löytäneet. (posti oli kiinni)
Kävimme vielä pikaisesti syömässä La Playita ravintolassa, jouduimme syömään vähän kiireellä, sillä laiva takaisin Lanzarotelle lähti 18.00.

Paluumatka laivalla meni mukavasti ja nopeasti, laivalla oli myös pari muuta suomalaista meidän lisäksi.

Satamassa olimme puoli 7 jälkeen, kävelimme bussiasemalle, josta takaisin Puerto Del Carmeniin. Hotellille päästyä äiti ja Joonas lähtivät ostamaan Aloe Veraa, sillä onnistuimme palamaan lisää.

5.1.2017 torstai

Heräsimme puoli 10 aikoihin ja söimme aamupalan. Puoli 1 aikoihin lähdimme rannalle, jossa olikin keltainen lippu. Joten jäimme äidin kanssa rannalle katsomaan, kun Joonas meni uimaan.
Joonaksen jäädessä vielä kuvaamaan jotain, niin me päätimme vielä kierrellä kaupoissa. Hotellilla olimme hieman ennen 3, söimme vähän välipalaa ennen altaalle menoa. Altaalla olimme vain hetken, johtuen parin edellisen päivän palamisesta.

19 aikoihin lähdimme katsomaan Itämaantietäjä kulkuetta, jonka oli tarkoitus lähteä 19.30 liikkeelle. Odotimme kulkuetta 21 asti, muttei näkynyt, jolloin päätimme lähteä ravintolaan syömään. Hieman yli 21 kulkue tuli kuitenkin meitä vastaan, mutta ihan eri kadulla.

Söimme El Cangrejo nimisessä ravintolassa, otin grillattuja possupihvejä ja kanarianperunaa, oli tosi hyvää. Syömisen jälkeen kello olikin jo 11 ja oli hyvä aika palata hotellille nukkumaan.