maanantai 25. joulukuuta 2017

La Gomera

Tiistai 7.11.2017

Söimme aamupalan ja kuvailin auringonnousua parvekkeelta.
Lähdimme 7.45 kävelemään retkipysäkille, josta bussi haki 8.10 meidät. Haettiin loput retkeläiset ja suuntasimme Los Cristianoksen satamaan, josta jatkoimme laivalla kohti La Gomeraa.

Matkalla La Gomeralle näimme myös delfiinin.

La Gomera

La Gomeralla tutustuimme ensin saaren pääkaupunkiin San Sebastianiin, jossa oli 45 minuuttia vapaa-aikaa. Saimme matkamuistoja ja tuliaisia osteltua ja kiertelimme pääkaupunkia. Pääkaupungista piti itse mennä kävellen takaisin satamaan, josta jatkoimme bussilla matkaa. (suora tie satamaan)

Satamasta jatkoimme matkaa kohti näköalapaikkaa, jossa oli hetki vapaa-aikaa. Ehti sopivasti kuvata maisemia.
Näköalapaikalta matka jatkui seuraavalle näköalapaikalle, jossa pilvet menivät ylitsemme laaksoon.

Ensimmäinen näköalapaikka.

Toinen näköalapaikka.

Jatkoimme matkaa kohti Garajonayan "peikkometsään" jossa vapaa-aikaa oli puolituntia. Vapaa-aika riitti hyvin alueen kiertämiseen ja ehti myös pidemmän lenkin metsässä kiertää. Täällä katajatkin olivat isompia, kun Suomessa. :D
Metsästä sai otettua upeita kuvia ja oli muutenkin mahtava kokemus.

Garajonayan jälkeen jatkoimme syömään. Syömisen jälkeen kuulimme näytteen entisaikojen vihellyskielestä. (silbosta)
Tämän jälkeen olikin aika viimeiselle pysäkille, joka oli banaani puutarhalla. Siellä pystyi ostamaan vielä viimeiset La Gomeran tuliaiset/matkamuistot.
Me ostimme kaksi Kanarianpalmua kotiin. :D

Ruokapaikkaan mennessä jouduimme odottamaan, kun kapealla tiellä tuli kolme bussia vastaan. Piti hetken aikaa miettiä miten kaikki pääsee jatkamaan matkaa.
Jouduimme myös ennen ruokapaikkaan menoa odottamaan tietyöjonossa.

Ruokapaikalta oli upea maisema.

Puutarhalta matka jatkui kohti satamaa, josta laivamme lähti kohti Teneriffaa. Laivamatka kesti 50 minuuttia ja laiva kallisteli puolelta toiselle koko matkan.

Satamasta vielä bussiin, joka toi meidät Los Cristianoksesta takaisin Playa de las Americasiin ja hotelleille.
Playa de las Americasissa olimme takaisin 19 aikoihin, kävimme kaupassa ja tulimme hotellille.
Menin hotellilla kylpyyn, jonka jälkeen vaan lepäilin ennen nukkumaan menoa. Nukkumaan kävimme 22 aikoihin.
Suosittelen käymään La Gomeralla, täysin erilainen ja koskematon Kanariansaari.