sunnuntai 31. joulukuuta 2017

Vuosi 2017

Ajattelin tehdä tälläisen pienen koostepostauksen 2017 vuodesta ja matkoista mitä tullut tehtyä vuoden aikana. En olisi vuoden alussa uskonut, että pääsen näin monella matkalla käymään. Olen todella kiitollinen näistä jokaisesta matkasta.

Vuosi 2017

2016 vuoden viimeisenä päivänä lähdimme Lanzarotelle, jossa olimme 2 viikkoa. Oli upeaa katsella vuoden vaihtumista Lanzarotella.
Matkasta on useampi postaus blogissani, mutta ensimmäiseen postaukseen pääsee tästä.

Kävimme Lanzaroten lomalla myös päiväretkellä Fuerteventuralla omatoimisesti, ensivaikutelma oli tosi karu ja oli paljon lämpösempi mitä Lanzarotella oli. Joten vietimme päivän uiden ja matkamuistoja ostellen.
Fuerteventura postaukseen pääsee tästä.

Huhtikuussa kävimme Islannissa, jonne menimme Finnairin ensimmäisellä lennolla. Oli mahtava kokemus tuo avauslento ja loma oli todella onnistunut.
Islannin matkan ensimmäiseen postaukseen pääsee tästä.

Heinäkuussa kävin hyvän ystävän kanssa kahdestaan Rodoksella, tämä oli meidän ensimmäinen yhteinen ulkomaanmatka, loma oli ihana vaikka ei ehkä ihan täydellisesti mennytkään. :D
Rodoksen matkan ensimmäisen postauksen löytää täältä.

Heinäkuussa kävin myös perheen ja hyvän ystävän kanssa Vallisaaressa kuvaamassa laivoja. Käymisen arvoinen paikka vaikkei laivojen kuvaus kiinnostaisi, nähtävää on muutakin.
Vallisaaresta pääsee lukemaan tästä.

Kävin myös kolme kertaa lentäen Kuopiossa, jossa kirjekaverini asuu. Aivan älyttömän ihania matkoja ollut ja kyllä se Kuopioon laskeutuminen on vaan joka kerta niin kaunista ja varsinkin kesällä ne järvimaisemat. ♥

Syyskuussa lensimme pienellä ystäväporukalla Prahaan, jossa olin ensimmäistä kertaa ja täytyy kyllä sanoa, että on upea kaupunki ja joskus olisi ihana päästä uudestaan.
Prahan ensimmäiseen postaukseen puolestaan pääsee tästä.

Kävimme myös kaksi kertaa Kööpenhaminassa, joka on kanssa tosi kiva kaupunki, mutta ei ehkä ihan lemppareitani.
Kööpenhaminan postauksiin pääsee tästä ja toisen matkan postaukseen tästä.

Marraskuussa lähdimme perheen ja poikaystävän siskon sekä heidän mummun ja vaarin kanssa Teneriffalle, jossa olimme viikon. Loma oli täydellinen rentoutumisloma ja jäi kova ikävä Teneriffaa, vaikka olimmekin siellä toista kertaa.
Teneriffan matkan ensimmäiseen postaukseen pääsee tästä. Ja Teneriffan postauksia on tulossa vielä neljä.

Teneriffan lomalla kävimme myös La Gomeralla retkellä. La Gomerasta tein myös postauksen ja sen voi lukea täältä.

Kävin myös pari kertaa spottaamassa Helsinki-Vantaalla, ja on kiva huomata miten on kehittynyt kuvaamisessa. Kun katselee kuvia mitä on 2014 ottanu ja mitä nyt niin kehitys on aika huima, toki vielä on paljon opettelemista ja kehittymistä. :)

Lensimme myös Ethiopian Airlinesilla Tukholmasta Osloon, joten pääsin käymään ensimmäistä kertaa Norjassa ja Oslossa !
Teen tästä matkasta ensi vuoden alussa postauksen ja kerron vähän mielipiteitäni kyseisestä koneesta. :)

Oslosta lensimme takaisin Tukholmaan Scandinavian Airlinesilla. (SAS) Tämä oli ensimmäinen kerta kun kyseisellä yhtiöllä lensin ja tästäkin on tulossa samaan postaukseen juttua.

Helsinki-Tukholma, sekä Tukholma-Helsinki lensimme Finnairilla ja koneena oli A320, tosin menomatkalla piti olla sharklet, mutta se vaihtui. Tämä ei kuitenkaan meitä haitannut sillä tärkein oli meille määränpää.

Kiitos kaikille, jotka olivat mukana 2017 vuodessa ja tekivät siitä ikimuistoisen.
Oikein hyvää ja rauhallista uutta vuotta 2018!

Mikä/mitkä oli teidän kohokohtia 2017 vuodessa?

1. Eikö olekin hauskaa aina vuoden päätteeksi huomata, että vaikka tuntuisi, että eipä tässä niin hirveästi tullut reissattua, huomaa kuitenkin päässeensä käymään vaikka missä ja kokeneensa paljon :) Köpis on minulla vielä listalla, mutta ehkä ensi vuonna on sen aika :) Minun reissuvuosiyhteenvetoani: http://fiiliksiajahetkia.blogspot.fi/2017/12/reissuvuosi-2017-topit-flopit-ja-yllarit.html - mukavaa reissuvuotta 2018 sinulle :)

1. Tää oli ensimmäinen kerta, kun tälläisen koostepostauksen tein niin oli! Ajattelin että enhän käyny tänä vuonna ku vaa muutaman kerran lentää, mut näköjää lentoja tuli sen verran et yllätykseks nousin Finnair Plussas Silver tasolle. :O
      Suosittelen Kööpenhaminaa, ite haluisin nähä muita maita tänä vuonna. Itseasias kolme uutta paikkaa onki tiedossa, mutta niistä tulee myöhemmin sitten postauksia. ;)
      Meenki lukee sun postauksen ! :)
      Kiitos ja sitä samaa sinulle.

2. Voi kuule, kuinka siistiä tollanen elämä ois et voi vaan lennellä ja matkustella. Noh kaipa semmosesta unelmoiminenkin ajaa saman asian.

3. Noo viel pitää nauttii elämäst ku opiskelee! :D Työelämässä sitä ei enää nii vaa pääse. Nii ja huomioi se et tein ekan kunnon etelänmatkan vasta 2014, eli en oo lapsena koskaa ees päässy ulkomaille, joten nyt vähä niinku ottanu matkoi senki eestä. :D Mut ei hei muuta ku säästelemään ni pääsee matkalle. :)

2. Ihana kooste! Niin paljon vuoteen mahtuu:) Meillä vuosi 2017 oli kyllä hyvin tapahtumarikas, ihania asioita tapahtui ja paljon kivoja muistoja lisää! Tuokoon tämä uusivuosi tullessaan sinne kaikkea mukavaa♥ Hyvää uutta vuotta 2018♥

1. Kiitos paljon, jep ja niitä oli ihana lukea sun blogista. ♥ Toivotaan sinne teille myös kaikkea mukavaa ja hyvää uutta vuotta 2018 myös sinne ♥

3. On kyllä ollu monipuolinen matka vuosi! :) Islanti on omassakin haaveissa. Prahaankin haluaisin matkustaa. :) Oma yhteenveto on vielä kirjoittamassa, mutta kyllä ne hetket kotona ja maailmalla on ollut parhaita kun ei ole ollut kiire minnekään. :)

1. Jep, oli kyl hyvä matkailu vuosi. Suosittelen Islantii ja Prahaa. ♥ Jep, se on lomassa parasta kun ei ole kiire mihinkään. :)
      Oikein hyvää alkanutta vuotta sinulle. :)

Kommentoithan asiallisesti. Asiattomat kommentit poistetaan.