tiistai 6. helmikuuta 2018

Tukholma ja Oslo

26.12.2017 tiistai

Heräsimme 2.45 ja melkein heti lähdimme äidin kyydillä Lahden matkakeskukselle, josta bussilla lentokentälle.
Kentällä teimme lähtöselvityksen ja söimme aamupalan.

Portille päästyä huomasimme, että kone oli vaihtunut A320, ja meillä oli viimeisen rivin paikat, joten Finnair oli vaihtanut meille 23BC paikat. Portilla kysyimme virkailijalta onko ikkunapaikkoja vielä vapaana ja olihan niitä, joten saimme vaihdettua paikat.

Lento meni ihan hyvin, ainoa vaan että minulle iski ihan sairas korvasärky yhtäkkiä. Aikaisemmin on vain kerran laskeutuessa sattunut korviin.
Tukholmassa spottasimme kentällä hetken ennenkuin suuntasimme hotellille.

27.12.2017 keskiviikko

Heräsimme 3.45 ja lähdimme hotellilta 4.20 lentokentälle, jossa teimme lähtöselvityksen ja menimme portille. Pääsin ensimmäistä kertaa passintarkastuksen läpi.
Lensimme Tukholmasta Osloon Ethiopian Airlinesilla, kone oli 1,5 kk vanha B787-9 (ET-AUP)

ET-AUP

Tällä kertaa vaan nousussa sattui hetken korvaan, laskussa ei yhtään.

Mielestäni Ethiopian Airlines oli hyvä lentoyhtiö. Koneesta huomasi että se on uusi ja se oli aika samanlainen kuin A350 sisältä, hydraulisten järjestelmien (mm. laippojen) äänet olivat myös samanlaiset.

Osloon päästyä passintarkastuksen kautta ulos, josta jatkoimme junalla keskustaan.
Keskustassa kävelimme ja kuvailimme.

hieman ennen 11 lähdimme junalla takaisin kentälle, koska lippumme oli menossa vanhaksi emmekä viitsineet ostaa uutta.
Ulkona oli kumminkin sen verran kylmä, että oli mukava päästä lämpimään.

Kentällä teimme lähtöselvityksen, menimme turvatarkatuksen kautta kuvailemaan porteilla olevia koneita. Kuvailun jälkeen suuntasimme SAS,sin loungeen, olimme 15 asti loungessa, jonka jälkeen lähdimme vielä viimehetken ostoksille. Löysin matkamuistonkin onneksi.

Hieman ennen puoli 4 menimme portille odottamaan koneeseen pääsyä, joka alkoi hieman myöhässä. Koneena meillä oli SAS,sin b737-800 (LN-RGA)

LN-RGA

Lento sujui hyvin, eikä korviinkaan sattunut yhtään.

Lennon jälkeen vaihdoimme terminaali 5 suoraan terminaali 2. Jouduimme menemään vielä uudestaan turvatarkastukseen, kun oli eri terminaali. :D
Paluulentoa Suomeen jouduimme odottamaan hieman yli 2 tuntia. Aika meni suhteellisen nopeasti, vaikka väsymys oli erittäin kova.

OH-LXH

Paluun koneena oli Finnairin A320. (OH-LXH) Eikä tälläkään lennolla sattunut yhtään korviin. Lento sujui nopeasti ja Helsinkiin saavuttua lähdimme vain kotia, pitkä mutta ihana päivä takana.

Joonakselle ihan älyttömän iso kiitos tästä joululahjasta. ♥