maanantai 5. tammikuuta 2015

Teneriffa päivä 6

2.12.2014 Tiistai

Heräsimme jossain ennen 8, koska meillä oli retki Teidelle. Ootin innolla, että pääsee käymään tulivuorella. (:
Retkibussi tuli n. puolituntia myöhässä liikenteen takia, mutta eipä se mitään haitannut. Haettiin meidän pysäkin jälkeen vielä parilta hotellilta ihmisiä, jonka jälkeen matka kohti Teideä alkoi. Opas sanoi, että Teidelle on yhtä monta mutkaa, kun vuodessa on päiviä. Kyllähän niitä mutkia riitti, kuljettaja oli tosi hyvä ja osasi ammattinsa. (:

Retkibussin odottelua.

Matka kohti Teideä on alkanut.

Matkalla pysähdyimme katselemaan maisemia ja sai ottaa kuvia sellaisella maisemapaikalla. Siitä oli kiva katsella maisemia.

Retkibussi

Sen jälkeen matka jatkui kohti Teideä. Teidellä sai jäädä ostamaan matkamuistoja, kiertelemään tai jatkamaan hissillä lähemmäs Teiden huippua, josta oli vielä muutaman tunnin matka huipulle. Me lähdimme hissillä ylös, koska oli hyvä ilma eikä tuullut. Joten meillä kävi hyvä tuuri.
Ylhänä oli tosi kylmä, vaikka mulla oli huppari ja takki :D Mut ei se mitää oli kiva käydä siel.
Oltiin huipulla vähä aikaa ja sit lähettii hissillä alas, käytii ostaa kotii matkamuisto ja sit mentiiki retkibussii oottaa et jatkettais matkaa.

Matka jatkui aika pian, ajettiin vähän matkaa ja mentiin katsomaan Teideä eri suunnasta, siinä oli sellainen joku paikka missä oli kiviä paljon. Yksi oli ainakin jumalanpeukalo, siellä liikkuminen oli tosi tarkkaa ei saanut poiketa reiteiltä ja jos joku poikkesi reitiltä vihellettiin pilliin.

Teide

Siinä puolituntia sai kävellä, jonka jälkeen bussille ja matka jatkui paikkaan mistä näki Teiden vielä vähän eri suunnasta. Siinäkin oli muutama minuutti aikaa käydä bussin ulkopuolella ottamassa kuvia.

Siitä sit jatkettii syömää/tuliaisii ostaa. Jokanen sai päättää itse, me äitin kanssa syötiin paikalliset munakkaat. Oli kyl tosi hyvää, tän matkan aikana opin maistaa erilaisii ruokii.
Syödessä oli noin tunti aikaa, käytii vielä tuliaisia katsomassa.

Sen jälkeen jatkettiinkin sitten Los Gigantesin ja Costa Adejen kautta Playa de Las Americasiin ja meidän retkipysäkille.
Teiden retki oli tosi kiva ja voisimme äitin kanssa mennä sille uudestaan, jos mukana olisi joku joka ei olisi vielä käynyt. :)

Teiden jälkeen menimme rannalle ja syömään, illalla vielä menimme kuvaamaan auringolaskua, emme ihan ehtineet tarpeeksi ajoissa. Mutta olihan vielä yksi ilta aikaa kuvata auringonlaskua. :)
Illalla/yöllä lähdimme äitin kanssa vielä kävelemään öiseen Teneriffaan. Näimme muutaman torakan yhden jopa meidän hotellin lähellä.
Myös meidän hotellissa 2 huoneen päässä meidän huoneesta yhden suomalaispariskunnan huoneessa oli torakka. Onneksi emme meidän huoneessa nähnyt yhtää torakkaa.
Nukkumaan kävimme jossain 2 aikoihin. :)

Hotellin aulaan oli ilmestynyt joulukuusi.

Loppuun vielä muutama kuva päivän retkeltä ja illalta/yöltä. :)

1. TOSI KIVOJA KUVII!! :)

2. Tosi kiva ja hyvät kuvat :)
    -irmeli ( tiedät kuka ) :)

3. Heippa Riikka Maria, tulin kurkkaamaan blogiasi. Lueskelin juttujasi Teneriffalta, kun en ole koskaan siellä käynyt, mutta muutaman kerran olen miettinyt, että Teidellä pitäisi käydä. Kuva 18 oli suosikkini, hieno kuva. Oli kiva kuulla, että opit reissulla maistelemaan uusia ruokia, sillä matkailun yksi parhaita puolia on, että saa maistella eri maiden herkkuja. -Ape

1. Mooi! Sori huomasin sun kommenttis vasta nytte. :/ Kannattaa käydä, Teneriffa oli ihana paikka ja Teide on kyl kokemisen arvoinen. (:
      18 on kyl kiva kuva. :) Kiitos!
      Jep ja kun kokiksi opiskelen, ni se on hyvä kun oppii/pääsee maistelemaan uutta. (:

Kommentoithan asiallisesti. Asiattomat kommentit poistetaan.