lauantai 1. elokuuta 2015

Hotellimatka Tallinnaan 29-30.7.2015

Moikka!

Lähdimme äidin kanssa hotellimatkalle Talllinnaan, kun löysimme sopivan hintaisen matkan ja vielä junamatkankin sai edullisesti VR,n kesäsäästöstä.
Hotelliksi valitsimme siis Tallink Express hotellin, se oli 2 tähden hotelli ja kyllä sielä pystyi nukkumaan. Toisista huoneista kuului käytäville ääniä, mutta sen tiesin jo etukäteen.
Laivoiksi meille aikataulujen ja tietenkin Tallink Siljan nettisivujen mukaan oli menomatkalla Superstar ja paluumatkalla Star.

Lähdimme siis Lahdesta junalla Pasilaan, jossa vaihdoimme raitiovaunuun, ensimmäinen raitiovaunu ei lähtenyt liikkeelle, kuljettaja oli myös todella epäkohtelias. Vaihdoimme takana olevaan toiseen 9, joka vei meidät sitten vähän myöhässä Länsiterminaaliin. Mutta myöhästyminen ei meitä haitannut, sillä valitsimme junan varmuuden vuoksi sillä tavalla, että oli reilusta aikaa.
Länsiterminaalissa olimme 9 aikoihin ja 10.00 pääsi laivaan. Superstar lähti 10.30.
Laivalla vaan kuvasin ennen lähtöä Aidamarin ja Norwegian Star,in.

Norwegian Star

Aidamar

Katselimme lähdön, jonka jälkeen menimme kahvilaan syömään pientä aamupalaa. Otin jo "vakioksi" tulleen lohileivän.
Istumapaikan löytäminen Superstarilla ei tälläkään kertaa ollut helppoa, kun ihmiset menevät koko matkan ajaksi vaan matkalaukkujensa ja muiden tavaroiden kanssa istumaan, jolloin kahvilan asiakkaat eivät pääse istumaan.

MSC Orchestra

Kahvilan jälkeen menimme kannelle. Matka Tallinnaan taittui nopeasti istuessa ja merimaisemia ihaillessa merta.

Laivasta poistuimme poikkeuksellisesti ensimmäisten joukossa, sillä halusimme ehtiä Balloon Tallinn kuvaamaan Mariellan saapumisen.
Menimme hotellille taksilla, taksinkuljettaja oli todella mukava !  Hotellilla kysyimme saammeko matkalaukut säilytykseen, koska huone piti saada vasta 14.00 alkaen. Mutta hotellissa olikin tilaa, joten saimme huoneen heti. Veimme tavarat huoneeseen ja lähdimme kohti Balloon Tallinn.

Mariella ja Aidadiva

Mariella

Ehtisimme juuri sopivasti ja jonoakaan ei ollut, joten pääsimme suoraan palloon ja sain hyviä kuvia Mariellasta ja muista laivoista. Oli hyvä päivä mennä ensimmäisenä päivänä palloon, koska seuraavana satoikin sitten kaatamalla vettä aina pienissä väleissä.

Aidadiva

Victoria, Superstar ja SPL Prinsess Anastasia

Mariella, Victoria ja Superstar.

Pallon jälkeen kävimme Linnahallilla kuvaamassa vielä laivoja, jonka jälkeen palasimme hotellille, katsoimme, että Rocca al mare kauppakeskukseen lähtee D-terminaalilta 14.15 ilmainen bussi, joten suuntasimme sinne. (Sama bussi lähtee myös A-terminaalista, mutta on yleensä silloin jo täynnä)

Karolin

Aidadiva

Kauppakeskuksesta tultua kävimme vielä Rimi-kaupassa ostamassa hotellille hedelmiä. Olin jo aikaisemmin kysellyt kaveriltani viereisestä Tallinkin hotellissa olevasta Aqua Spasta. Joten päätimme käydä testaamassa sen. :)
Oli ihan mukava ja koska ulkona alkoi sataa vettä, oli se myös hotellihuoneessa istumista mukavempi vaihtoehto. Sielä pääsi myös uimaan ulos asti, joka on varmasti kesäisenä ja lämpimänä päivänä ihanaa! (:

Aqua span jälkeen menimme hotellihuoneeseen, jossa hetken lepäämisen jälkeen päätimme lähteä iltakävelylle, kiersimme Viru hotellin edestä vanhan kaupungin alkuun asti, jonka jälkeen palasimme hotellille ja kävimme nukkumaan.

Aamulla heräsimme kahdeksan aikoihin ja menimme aamupalalle, ei ollut paras mahdollinen aika, sillä taisi olla puolet hotellista? syömässä. Lasit ja ruoka loppui aina välillä kesken, joita piti odottaa. Jos olisimme jaksaneet odottaa ja menneet vasta 9 olisi saanut syödä ihan rauhassa. :) Mutta eipä tuo nyt niin vakavaa ole, tietää sitten ensi kerralla jos menee samaan hotelliin.

Aamupalan jälkeen suuntasimme Linnahall katolle katsomaan rakennusta vähän paremmin. Samalla otin kuvia Tallinnan satamassa olevasta risteilijästä ja laivoista.
Linnahallin jälkeen suuntasimme hotellille pakkaamaan tavaramme ja luovuttamaan huoneen.
Vaikka matka ei hotellilta ollut pitkä D-terminaalille ja sen olisi ihan hyvin voinut kävellä, mutta matkalaukku painoi sen verran, että otimme taksin ja veimme matkalaukun D-terminaaliin säilytykseen, jonka jälkeen lähdettiin kiertelemään kauppoja, ulkona satoi vettä. Mutta päätimme silti mennä sateenvarjojen kanssa vanhaan kaupunkiin.

Linnahall

Baltic Queen, Star ja Romantika

Celebrity Eclipse

Kävimme vielä ennen satamaan menoa Rimi kaupassa. Kello olikin kaupassa käymisen jälkeen jo sen verran, että oli aika suunnata satamaan odottamaan laivaan pääsyä.
Paluumatka Tallinnasta lähti 16.35 Starilla. Yleensä olemme käyttäneet 19.30 vuoroa, mutta olimme junalla liikenteessä, oli pakko ottaa aikaisempi vuoro. Silleen ihan hyvä, kun koko päviän oli jo Tallinnassa kävellyt oli jo aika väsynyt.

Star ja Romantika

Laivassa emme oikeasti muuta tehneet kun syöneet kahvilassa ja loppuaika menikin TaxFreessä ostoksia tehdessä, lopussa kiertelimme vähän laivaa, pakkasimme tavarat ja lähdimme rautatieasemalle, josta pendolinolla Lahteen.

Princess Maria ja Star

Oli todella mukava ja rentouttava matka. :)
Kiitos myös Superstarin, Starin miehistölle ja Tallink Express-hotellin henkilökunnalle. Kiitos myös Tallinkin lähtöselvitysvirkailijalle mukavasta palvelusta. (:

1. Mukava matkakertomus. :) Tallink Express hotellin huoneet ovat aika viihtyisiä, vaikka hotelli onkin edullinen. Balloon Tallinnista oli näköjään komeat maisemat!

1. Kiitos, niin on yllättävän viihtyisiä! :) Joo siit oli tosi upeet maisemat. :)

2. Kattava stoori! ;)

Aamiaisella oli siis rauhallista 9 aikoihin? :)

1. Kiitos. :)

Joo, oli enään vaan muutama syömässä sitä aikaa. :)

3. Ihan uskomaton sattuma, luin just ihan samanlaisen matkakertomuksen yhdessä toisessa blogissa :O

1. Laivafanittajat? Olen aikaisemmissa postauksissa kertonut, että kirjoitan molemmissa, mutta tämä on kyllä hieman erilainen. :)

Kommentoithan asiallisesti. Asiattomat kommentit poistetaan.