lauantai 27. helmikuuta 2016

Lanzarote, päivä 5

18.11.2015 keskiviikko

Maalauksellinen pohjoinen, retki

Heräsimme 8 aikoihin ja lähdimme retkipysäkille odottamaan bussia. Bussin tultua haimme vielä yhdeltä hotellilta porukkaa, jonka jälkeen lähdettiin ajamaan kohti Lanzaroten pohjoisosaa ja Aloe Vera tilaa.
Ensimmäinen pysähdys oli siis Aloe Vera tilalla, jossa kerrottiin Aloe Vera kasvista ja sen käyttötarkoituksista. Saimme jokainen palan Aloe Veraa, joka taitettiin kahtia ja sen jälkeen sai levittää iholle.

Aloe Vera esittelyn jälkeen siirryimme sisälle, josta sai ostaa tuotteita. Me ostimme Aloe Vera kasvin, kun sen lentokoneeseenkin sai viedä. Ostimme myös käsirasvan, jalkoihin tarkoitetun "saippuan" joka sisältää laavahiekkaa ja geelin joka auttaa lihassärkyyn.

Aloe Vera tilan jälkeen menimme Jameos del Agua nimiseen paikkaan, jossa oli maanalainen järvi ja albiinoja rapuja. Siellä oli myös tulivuorimuseo, jota me emme kyllä tainneet löytää.

Jameos del Aguan jälkeen menimme Hariaan, jossa oli retkeen kuuluva buffet lounas. Ajoimme Harian kylän ohi, jossa oli paljon palmuja. Opas sanoi, että lapsen syntymän kunniaksi istutetaan aina palmu.
Lounaana oli sipulia, lihapullia, kanaa, risottoa ja jälkkärinä banaania ja hunajamelonia, jotka molemmat olivat parempia, kuin Suomessa. (tietenkin)

Lounaan jälkeen ajoimme Los Helechos,in kahvilaan, josta oli upeat maisemat. Ostettiin vähän joka pysähdykseltä matkamuistoja kotiin. Sieltä sai myös ostaa kahvia.
Kuvien oton ja puolentunnin tauon jälkeen jatkoimme matkaa viimeiseen pysähdykseen.

Viimeinen pysähdys oli Cecar Manriquen kotitalo, joka oli rakennettu laavakuplaan. Laavakuplassa sai kuvata, kunhan ei ottanut salamalla kuvia. Manriquen kotitalon jälkeen suuntasimme takaisin Costa Teguiseen ja hotelleille.

Hotellin kautta rannalle, tarpeeksi kauan oltua rannalla takaisin hotellille hakemaan kameraa auringonlaskua varten. Kun se ekaa kertaa lomalla näkyi hyvin.
Auringonlaskun jälkeen hetkeksi hotellille lepäämään.

7 aikoihin illalla lähdimme taas kiertelemään kauppoja. Kiertelyn jälkeen vaan suoraan nukkumaan, sillä aamulla oli taas aikainen herätys, sillä olimme vuokranneet torstaille auton.

Kommentoithan asiallisesti. Asiattomat kommentit poistetaan.